STARTER UNIT
Vocabulario:- Ordinal numbers 1st-31st
- Japan, Morocco, Russia, Kenya, Peru, Britain.
- Mail icon, message, email address, spell check, past times, heroes, villains, fame, fortune, life at home, planet.
- Vocabulario del nivel 5
- Fechas: Dates; (the) 23rd (of) March
- Repaso de las fórmulas interrogativas: (Review of question forms): How do you spell Brown?, When’s your birthday?, What do you look like?, What do you do at home at the weekend?, What’s your favourite place for a holiday?,
- Where are you/ from?, I’m/She’s//He’s from…
- Presentarse
- Hacer y responder a preguntas sobre la identidad de la gente.
- Hablar sobre los gustos y aficiones personales.
- Preguntar y responder el país de origen.
ACTIVIDADES:
- Escucha y repasa los números cardinales y ordinales.
- Números ordinales: ¿Dónde está escondido Squigly?
- Números ordinales: Memory
- Abecedario: Escucha y repasa el abecedario
- Ordinal numbers : Lee el texto y pon a cada corredor en su posición.
- Ordinal numbers: Escribe los números ordinales y comprueba tus aciertos
UNIT 1
Vocabulario- old, young, strong, weak, pretty, ugly, brave, scared.
- Older, younger, stronger, weaker, nicer, nastier, shortest, tallest, lightest, heaviest, biggest, smallest, longest, youngest, oldest.
- Sporty, friendly, wise, trendy, lucky, funny.
- Manga, eyebrow, pupil, iris, jaw, lip, mouth, head. I know, I don’t know.
- Comparative and superlative adjectives
- Who is she/he? I’m/He’s/She’s… -er than
- I’m/She/He’s the …-est in the (class) - Who’s the… -est person in the world?
- Describir personas.
- Comparar edades, pesos y alturas.
ACTIVIDADES
- Describing famous people: Lee y completa los textos.
- ¿Cómo se forma el comparativo y el superlativo?
- Completa el texto y repasa los grados del adjetivo.
- Con este crucigrama repasarás el vocabulario.
- Escucha y aprende el Trabalengua
- Canción / Song
- Comparativos
- Comparativos
- Superlativos
- Superlativos
- What do they look like ?
UNIT 2
Vocabulario- watch, belt, ring, wristband, rucksack, scarf, boots, earrings.
- famous, crown, princess, eagle, prince.
- never, sometimes, often, always.
- watch films, go out alone, go horse riding, go to pop concerts, go on skiing holidays, play video games, send, magazine article, princesses, schoolboy/girl
- gold, diamonds, pearls, silk, rock, mine, oyster, rare, ordinary, cocoon, worm, gold
- long, short, new, old, fragile, hardest, come from, get from.
- Lucky thing!, Poor thing!
- Present simple: she/he + adverbs of frequency
- Present simple: all forms + questions
- She’s/He’s/They’re wearing, Are you wearing…?, Yes, I am/No, I’m not.
- He/She wears… I always/often/sometimes/never… Does he/she play…? Yes, always/sometimes/often, No, never.
- Expresar lo que se lleva puesto y lo que se tienen en general
- Hablar de actividades de tiempo libre y frecuencia de acción.
ACTIVIDADES:
- Trabalenguas
- Story: Happily ever after
- Canción / Song
- Crossword: Repasa el vocabulario de la unidad
- Fame and Fortune: Completa el texto
- What are you wearing ?
- Clothes
- My hobby: Lee un texto, elige la respuesta verdadera, completa frases, …
- Clothing 1: Repasa y amplia el vocabulario de la ropa con ejercicios variados
- Clothing 2: Repasa y amplia el vocabulario de la ropa con ejercicios variados
UNIT 3
Vocabulario- lawyer, doctor, vet, office worker, builder, cleaner, housewife, reporter.
- In a hospital, postman, waiter, policeman, pupil, actor, teacher, workers, cowherd
- Trousers, school uniform, short, go to school, surprised, free education.
- Five past, ten past, twenty past, twenty five past, twenty five to, twenty to, ten to , five to, o’clock, half past, quarter past, quarter to .
- African, Calypso, Flamenco, Samba, rock and roll, blues, jazz, reggae, rap, hip hop, West Africa, the Caribbean Islands, Peru, Brazil, North Africa
- Cool!, Boring!
- Past simple: to be; she/he/they + was/were
- Past simple: to be, all forms + questions
- What’s your uncle’s job?, He’s a…
- He/She was/wasn’t, They were/weren’t, I’m/I’m not a…
- I was/wasn’t at + lugar, Where you at + lugar?, Yes, I was, No, I wasn’t.
- I was… We were…, …was originally from…, it often accompanies…, on + fecha.
- Hablar sobre lo que ha hecho la gente el fin de semana
- Decir las horas
- ¿Cómo se expresa la hora en inglés?
- What´s the time? : Practica las horas con este juego. Hay tres niveles de dificultad.
- Story: The oldest pupil
- Trabalenguas
- Canción / Song
- Realiza el siguiente crucigrama (Crossword) para repasar el vocabulario de la unidad.
- The oldest pupil: Completa el texto con la palabra adecuada
- Professions: Aprende/Repasa el nombre de 34 profesiones
- Jobs: Diferentes ejercicios para trabajar el vocabulario relacionado con ocupaciones y profesiones en general.
- To Be : Une el pronombre personal con la forma correcta
- Was or were? : Completa con la forma adecuada
No hay comentarios:
Publicar un comentario