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jueves, 31 de octubre de 2013

INTERACTIVE ACTIVITIES PRIMARY 6

STARTER UNIT

Vocabulario:  
  1. Ordinal numbers 1st-31st
  2. Japan, Morocco, Russia, Kenya, Peru, Britain.
  3. Mail icon, message, email address, spell check, past times, heroes, villains, fame, fortune, life at home, planet.
  4.  Vocabulario del nivel 5
Estructuras comunicativas
  1. Fechas: Dates; (the) 23rd (of) March
  2. Repaso de las fórmulas interrogativas: (Review of question forms): How do you spell Brown?, When’s your birthday?, What do you look like?, What do you do at home at the weekend?, What’s your favourite place for a holiday?,
  3. Where are you/ from?, I’m/She’s//He’s from…                                       
Funciones del lenguaje
  1. Presentarse
  2. Hacer y responder a preguntas sobre la identidad de la gente.
  3. Hablar sobre los gustos y aficiones personales.
  4. Preguntar y responder el país de origen.


ACTIVIDADES:
  1. Escucha y repasa los números cardinales y ordinales.
  2. Números ordinales: ¿Dónde está escondido Squigly?
  3. Números ordinales: Memory
  4. Abecedario: Escucha y repasa el abecedario
  5. Ordinal numbers : Lee el texto y pon a cada corredor en su posición.
  6. Ordinal numbers: Escribe los números ordinales y comprueba tus aciertos

 

UNIT 1

Vocabulario
  1. old, young, strong, weak, pretty, ugly, brave, scared.          
  2. Older, younger, stronger, weaker, nicer, nastier, shortest, tallest, lightest, heaviest, biggest, smallest, longest, youngest, oldest.
  3. Sporty, friendly, wise, trendy, lucky, funny.
  4. Manga, eyebrow, pupil, iris, jaw, lip, mouth, head.  I know, I don’t know.
Gramática
  1. Comparative and superlative adjectives
Estructuras comunicativas
  1. Who is she/he? I’m/He’s/She’s… -er than
  2. I’m/She/He’s the …-est in the (class) -  Who’s the… -est person in the world?
Funciones del lenguaje
  1. Describir personas.
  2. Comparar edades, pesos y alturas.


ACTIVIDADES
  1. Describing famous people: Lee y completa los textos.
  2. ¿Cómo se forma el comparativo y el superlativo?
  3. Completa el texto y repasa los grados del adjetivo.
  4.  Con este crucigrama repasarás el vocabulario.
  5. Escucha y aprende el Trabalengua
  6.  Canción / Song
  7. Comparativos
  8. Comparativos
  9. Superlativos
  10. Superlativos
  11. What do they look like ?

 

UNIT 2

Vocabulario
  1. watch, belt, ring, wristband, rucksack, scarf, boots, earrings.
  2. famous, crown, princess, eagle, prince.
  3. never, sometimes, often, always.
  4. watch films, go out alone, go horse riding, go to pop concerts, go on skiing holidays, play video games, send, magazine article, princesses, schoolboy/girl
  5. gold, diamonds, pearls, silk, rock, mine, oyster, rare, ordinary, cocoon, worm, gold
  6. long, short, new, old, fragile, hardest, come from, get from.
  7. Lucky thing!, Poor thing!
Gramática
  1. Present simple: she/he + adverbs of frequency
  2. Present simple: all forms + questions
Estructuras comunicativas
  1. She’s/He’s/They’re wearingAre you wearing…?, Yes, I am/No, I’m not. 
  2. He/She wears…  I always/often/sometimes/never… Does he/she play…? Yes, always/sometimes/often,    No, never.
Funciones del lenguaje
  1. Expresar lo que se lleva puesto y lo que se tienen en general
  2. Hablar de actividades de tiempo libre y frecuencia de acción.


ACTIVIDADES:
  1. Trabalenguas
  2. Story: Happily ever after
  3. Canción / Song 
  4. Crossword: Repasa el vocabulario de la unidad
  5. Fame and Fortune: Completa el texto
  6. What are you wearing ?
  7. Clothes
  8. My hobby: Lee un texto, elige la respuesta verdadera, completa frases, …
  9. Clothing 1: Repasa y amplia el vocabulario de la ropa con ejercicios variados
  10. Clothing 2: Repasa y amplia el vocabulario de la ropa con ejercicios variados


UNIT 3

Vocabulario
  1. lawyer, doctor, vet, office worker, builder, cleaner, housewife, reporter.
  2. In a hospital, postman, waiter, policeman, pupil, actor, teacher, workers, cowherd
  3. Trousers, school uniform, short, go to school, surprised, free education.
  4. Five past, ten past, twenty past, twenty five past, twenty five to, twenty to, ten to , five to, o’clock, half past, quarter past,  quarter to .
  5. African, Calypso, Flamenco, Samba, rock and roll, blues, jazz, reggae, rap, hip hop, West Africa, the Caribbean Islands, Peru, Brazil, North Africa
  6. Cool!, Boring!
Gramática
  1. Past simple: to be; she/he/they + was/were
  2. Past simple: to be,  all forms + questions
Estructuras comunicativas
  1. What’s your uncle’s job?, He’s a… 
  2. He/She was/wasn’t, They were/weren’t, I’m/I’m not a…
  3. I was/wasn’t at  + lugar,   Where you at + lugar?, Yes, I was, No, I wasn’t.
  4. I was… We were…,    …was originally from…,  it often accompanies…,   on + fecha.
 Funciones del lenguaje
  1. Hablar sobre lo que ha hecho la gente el fin de semana
  2. Decir las horas
ACTIVIDADES:
  1. ¿Cómo se expresa la hora en inglés?
  2. What´s the time? : Practica las horas con este juego. Hay tres niveles de dificultad.
  3. Story: The oldest pupil
  4.  Trabalenguas
  5.  Canción / Song
  6. Realiza el siguiente crucigrama (Crossword) para repasar el vocabulario de la unidad.
  7. The oldest pupil: Completa el texto con la palabra adecuada
  8. Professions: Aprende/Repasa el nombre de 34 profesiones
  9. Jobs: Diferentes ejercicios para trabajar el vocabulario relacionado con ocupaciones y profesiones en general.
  10. To Be : Une el pronombre personal con la forma correcta
  11. Was or were? : Completa con la forma adecuada

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